Copyright © 2004 - 2023 KranenSpecialist B.V. All rights reserved.
Garantie voorwaarden
Fabrieksgarantie op A-merk artikelen
Artikelen van Kranenspecialist.nl zijn altijd nieuw en kennen de wettelijke en volledige fabrieksgarantie zoals gehanteerd wordt bij de fabrikant van het artikel. Wij volgen daarmee de richtlijnen en voorwaarden van de desbetreffende fabrikant waar het artikel van afkomstig is.
Wij zijn aanbieder van veel verschillende merken, ieder merk hanteert weer andere garantievoorwaarden op hun aanbod. Wilt u weten wat de garantie is op uw artikel? Dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via info@kranenspecialist.nl. Artikelen die niet bij Kranenspecialist.nl zijn aangeschaft kunnen wij ook niet voorzien van garantie. Heeft u een kraan die niet goed geaard is bij installatie en treed er putcorrosie op? Dan valt dit niet onder garantie.
Onderdelen van Grohe en Quooker
Grohe (geen HansGrohe) en Quooker hebben een andere regeling omtrent garantie. Om aanspraak te maken op garantie van een Grohe of Quooker artikel moet u een serviceverzoek indienen. Daarmee kan Grohe of Quooker u rechtstreeks benaderen voor een verzoek tot service en een nieuw onderdeel toesturen. U kunt via onderstaande links het serviceverzoek indienen:
Klik hier om een serviceverzoek in te dienen bij Grohe -> serviceverzoek Grohe
Klik hier om een serviceverzoek in te dienen bij Quooker -> serviceverzoek Quooker
Tijdens installatie is het artikel kapot gegaan, valt dit onder garantie?
Het kan voorkomen dat een artikel kapot gaat tijdens het monteren of installatie. Tenzij het niet om een fabrieksfout gaat, dan valt dit niet onder garantie. Wij hebben artikelen in ons assortiment die tijdens het monteren of installatie zelf op maat gemaakt moeten worden. Wanneer het artikel niet goed op maat gemaakt wordt, valt dit niet onder garantie. Dit is op eigen risico.
Ik heb een beschadigd artikel ontvangen, wat moet ik doen?
Controleer bij ontvangst van uw bestelling altijd goed de artikelen. Heeft u een beschadigd of incomplete artikel ontvangen? Dan vragen wij u om dit zo snel mogelijk te melden bij ons, het liefst binnen 48 uur. Wij verzoeken u ook om foto’s mee te sturen van de situatie, zodat wij de schade kunnen beoordelen. Wij zullen er dan voor zorgen dat u een nieuw artikel ontvangt of een onderdeel dat het artikel weer compleet maakt. Gaat het om een speciaal besteld artikel? Dan is het niet mogelijk om dit artikel te annuleren of om het geld terug te vragen.
Is Kranenspecialist.nl aansprakelijk voor kosten van derden?
Indien een product als gevolg van welke reden dan ook opnieuw bij u geleverd dient te worden, doen wij er alles aan om dit zo min mogelijk vertraging op te laten lopen. In geen geval kan Kranenspecialist.nl aansprakelijk gesteld worden of de kosten dragen die gemaakt worden door het inhuren van loodgieters of andere installateurs.
Het artikel valt onder garantie, gaat kranenspecialist.nl het artikel opnieuw installeren?
Nee, wij gaan het niet voor u installeren. Wij kunnen u alleen het nieuwe artikel toesturen ter reparatie of vervanging. U zult zelf (of door een installateur) het onderdeel moeten vervangen.
Ik heb al eerder een artikel onder garantie gekregen, heb ik daar dan ook weer garantie op?
Als een artikel in het verleden al onder garantie is opgestuurd zit hier geen nieuwe garantie op. U maakt enkel aanspraak op garantie vanaf de datum dat u het artikel voor het eerst heeft aangekocht.