Copyright © 2004 - 2023 KranenSpecialist B.V. All rights reserved.
Retour sturen
Retourneren van bestelde producten is mogelijk binnen 14 dagen na verzending er van mits het niet een speciale bestelling betreft. Kijkt u even bij het rpoduct op de website, in het blauwe kader onder de prijs staat ook of het een speciale bestelling betreft of niet. Wanneer u een retournummer aan wilt vragen kunt u dit het beste per email doen door te reageren op de orderemail, dan hebben we gelijk alle gegevens van u en de bestelling bij de hand.
Misschien ten overvloede maar er zijn een aantal criteria waaraan het product / de zending in het geval van retour aan moet voldoen:
-U heeft de verpakking niet (zichtbaar) geopend. Met name bij keramische binnenwerken sealen wij de zakjes alvorens ze verzonden worden. Wanneer u de seal geopend heeft mag het niet meer retour gezonden worden.
-Het product niet beschadigd of gebruikt is, Tijdens de bedenktijd moet u zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Dat betekent dat u het product alleen uitpakt voor zover dat nodig is om te beoordelen of u het product wilt houden. U mag het product niet in gebruik nemen / inbouwen, ook niet om er proefondervindelijk achter te komen wat de klachten veroorzaakt die u met onze onderdelen probeert op te lossen.
-Het is niet de bedoeling dat u op de productverpakking schrijft, stickers of plakband plakt. Ook de productverpakking moet dus als nieuw zijn!
-Het is niet de bedoeling dat u op de productverpakking als verzenddoos gebruikt, daar zit altijd een extra doos / verpakking omheen, eigenlijk zoals u het ook ontvangt.
Het verzenden van het retourpakket is altijd voor uw eigen rekening, wij hebben hier geen antwoordnummer of iets dergelijks voor.
Helaas krijgen we met de dag meer zendingen terug waarvoor geen retour nummer is aangevraagd. Dit brengt zo veel zoekwerk en administratie met zich mee dat we genoodzaakt zijn hier kosten voor te bereken. We zullen hier €7.50 voor in mindering brengen op uw creditering. Vraagt u gewoon netjes zoals het hoort een retour nummer aan dan is dit natuurlijk niet van toepassing
Het adres waar u het naar toe kunt sturen is:
KranenSpecialist B.V.
tav. Retouren
Grondzijl 18
9731DG Groningen
Er zijn ook situatie waarbij klanten bestellen en vrijwel direct besluiten dat ze het toch niet willen en annuleren, soms binnen enkele minuten. Op het moment dat u bestelt en de betaling doet maken wij kosten voor de transactie van de door u gekozen betaalmethode en gaat de order bij ons in verwerking. Indien het in voorraad is gaat de order na betaling direct door naar de verzending. Als de order al zo ver door is dat wij al een verzending hebben aangemaakt moeten wij de barcode label aan de vervoerder betalen, of we die nu gebruiken of niet. We zullen dan ook de gemaakte kosten verreken met uw creditering in dat geval, die kosten varieren dus afhankelijk van de bestemming en verzendwijze die u gekozen heeft. Is het nog niet verzonden dan zullen we alleen administratie & Transactie kosten in rekening brengen van €2.50 voor het bestellen en direct weer annuleren. Deze kosten van €2.50 door pay.nl aan ons doorberekend op het moment dat we een refund doen, hier kunnen we dan ook niet van afzien.
Het weigeren aan de deur of niet ophalen van uw zending bij een servicepunt
We zien in toenemende mate dat sinds de optie er is om het pakketje af te halen bij Postnl of wanneer u niet thuis was bij levering dat deze pakketjes niet opgehaald worden. Na een week gaat dit pakket dan terug naar ons en wordt daarbij retour verwerkt. Wat er daarbij niet gerealiseerd wordt is dat wij voor deze extra dienst betalen voor de heenreis van uw pakket maar ook nog een rekening krijgen voor de terugreis. Dit is ook het geval bij pakjes die gewiegerd worden aan de deur en dan retour gaan.
Met de bovengenoemde administratie kosten van €7.50 voor het niet aanmelden van het retour zitten we afgerond naar beneden al snel op een kostenpost van €20.00 voor de niet afgehaalde pakketten. Voor buitenlandse zendingen is dit nog veel hoger. Wij kunnen deze kosten niet voor iedereen die niet de moeite neemt zijn bestelling op te halen of via deze weg denkt het "gratis te retourneren" betalen. Wij zijn dan ook genoodzaakt deze kosten door te bereken. We bereken hierbij het basistarief (zie tarieven per land hier op de website) voor de gekozen verzendmethode twee keer, 1x heen en 1x terug en €7.50 administratiekosten. Dat staat gelijk aan de gemaakte kosten. Zijn deze kosten hoger dan de waarde van uw bestelling volgt er geen creditering.